Značení Německých letadel
4. 1. 2009
Značení Německých letadel
Standardní značení
- A - jednomístný neozbrojený letoun, poháněný motorem o výkonu menším než 150 k (112 kW)
- B - dvoumístný neozbrojený letoun, poháněný motorem o výkonu menším než 150 k
- C - dvoumístný neozbrojený letoun, poháněný motorem o výkonu větším než 150 k
- CL - lehký letoun „C“ kategorie, použitelný jako stíhací pokud by byl vyzbrojen
- CLS - lehký rychlý letoun „CL“ kategorie (S = Schnell - „rychlý“) - používáno jen v roce 1918
- D - jednomístný ozbrojený letoun, poháněný motorem o výkonu větším než 150 k, v roce 1918 byla tato kategorie upravena na kategorii jednomístných ozbrojených letounů bez rozdílu výkonu
- Dr - jednomístný ozbrojený trojplošník, poháněný motorem o výkonu menším než 150 k, dříve kategorie „F“ (viz níže), v roce 1918 byla tato kategorie zrušena a sjednocena s kat. „D“
- E - jednomístný ozbrojený letoun, poháněný motorem o výkonu menším než 150 k
- F - jednomístný ozbrojený trojplošník, poháněný motorem o výkonu menším než 150 k, kategorie používaná pouze na začátku války - později kategorie „Dr“ (viz výše)
- G - ozbrojený dvouplošný bombardér se dvěma nebo třemi motory (Grosse - „velký“), dříve kategorie „K“ (viz níže)
- GL - lehká verze kategorie „G“
- J - dvoumístný letoun určen k útokům na pozemní cíle
- K - ozbrojený dvouplošný bombardér se dvěma nebo třemi motory (Kampfflugzeug - „bitevní letoun“), později změněno na kategorii „G“ (viz výše)
- N - dvoumístný noční bombardér (Nacht - „noční“)
- R - ozbrojený dvouplošný bombardér se čtyřmi motory (Riesenflugzeug - „obří letoun“)
- Rs - jako kategorie „R“ avšak námořní (Riesenseeflugzeug - „obří námořní letoun“)
- W - námořní letouny a létající čluny všech typů (Wasserflugzeug - „vodní letoun“)
Exkluzivní značení
Idflieg též oficiálně přidělil několik výjimečných netypických značení, které však nezapadají do standardního systému:
- CS - použito pro Zeppelin-Lindau CS.I a letouny „C“ kategorie s plováky (pravděpodobně S = Seeflugzeug - „námořní letoun“)
- DD - použito pouze pro Friedrichshafen DD.II, jednomístný stíhací čtyřplošník (pravděpodobně DD = Doppel-Doppeldecker - „dvojitý dvouplošník“)
- DDr - použito pouze pro dva dvoumotorové trojplošníky Siemens-Schuckert
- DJ - použito pouze pro AEG DJ.I, jednomístný „zákopový“ stíhač (DJ = kombinace kategorií „D“ a „J“)
- L - použito pouze pro Siemens-Schuckert L.I (původně značený G.III), důvod tohoto značení není znám
- S - použito pouze pro Ago S.I, jednomístný „zákopový“ bitevník (pravděpodobně S = Schlachtflugzeug - „letoun podpory pěchoty“)
Čerpáno: www.wikipedia.cz